Poleman ο Φερστάπεν που πρώτευσε στον αγώνα σπριντ

  • By stavros
  • 17 Ιουλίου, 2021
  • 0
  • 10 Views
Poleman ο Φερστάπεν που πρώτευσε στον αγώνα σπριντ

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο νικητής στον «παρθενικό» αγώνα σπριντ της Φόρμουλα Ένα, με αποτέλεσμα να πάρει την pole position για το αυριανό γκραν πρι της Βρετανίας και να αυξήσει το προβάδισμά του στην κατάταξη των οδηγών έναντι του Λιούις Χάμιλτον στους 33 βαθμούς.

Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull θα έχει δίπλα του στην πρώτη σειρά της εκκίνησης τον Βρετανό επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή της Mercedes που τερμάτισε δεύτερος στον αγώνα σπριντ, ο οποίος «χάρισε» τρεις βαθμούς στο νικητή, δύο βαθμούς στον δεύτερο και ένα βαθμό στον τρίτο.

Την πρώτη τριάδα στον αγώνα σπριντ, ο οποίος αντικατέστησε στο βρετανικό γκραν πρι τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά που συνήθως διεξάγονται το Σάββατο, συμπλήρωσε ο Βάλτερι Μπότας με την δεύτερη Mercedes.

Η κατάταξη των οδηγών στον σημερινό αγώνα σπριντ έκρινε τη θέση, από την οποία θα εκκινήσουν στον αυριανό αγώνα.

Πρεμιέρα στο Σίλβερστοουν για τον αγώνα σπριντ, που κρίνει την pole position

Ο αγώνας αυτός είναι ο δέκατος στο φετινό πρωτάθλημα, ωστόσο έχει ξεχωριστή σημασία, καθώς σε αυτόν δοκιμάστηκε για πρώτη φορά ο αγώνας σπριντ (F1 Sprint ή Sprint Qualifying), από τον οποίο θα κριθεί η σειρά εκκίνησης στο κυριακάτικο γκραν πρι.

Σχεδιασμένος να προσφέρει περισσότερη… δράση και θέαμα, ο αγώνας σπριντ είναι ένας αγώνας άνω των 100 χιλιομέτρων (σ.σ. στην περίπτωση του Σίλβερστοουν διαρκεί 17 γύρους) που «κρατάει» περίπου 25-30 λεπτά.

Οι οδηγοί μπορούν να «τρέχουν» από την αρχή έως το τέλος χωρίς να είναι αναγκαίο να κάνουν πιτ-στοπ, ενώ οι πρώτοι τρεις του αγώνα σπριντ βαθμολογούνται: ο πρώτος παίρνει τρεις βαθμούς, ο δεύτερος δύο και ο τρίτος έναν.

Δεν θα υπάρξει τελετή στο βάθρο, καθώς αυτή η τιμή θα παραμείνει προνόμιο των πρώτων τριών οδηγών στο κυριακάτικο γκραν πρι, ωστόσο θα υπάρξει μια ξεχωριστή παρουσίαση για την πρώτη τριάδα μετά το τέλος του αγώνα σπριντ.

Η σειρά τερματισμού στον αγώνα σπριντ θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης για το κυριακάτικο γκραν πρι, του οποίου δεν αλλάζει ο τρόπος διεξαγωγής.

Τα… παραδοσιακά χρονομετρημένα δοκιμαστικά, τα οποία χωρίζονται σε τρία μέρη (Q1, Q2 και Q3) και έχουν προσφέρει πολύ θέαμα και… δράμα τα τελευταία χρόνια, παραμένουν στο πρόγραμμα για το βρετανικό γκραν πρι, αλλά μετατίθενται για την Παρασκευή, της οποίας θα αποτελέσουν το «αποκορύφωμα», καθώς θα κρίνουν τη σειρά εκκίνησης στον αγώνα σπριντ.

Επίσης, θα διεξαχθούν αργότερα μέσα στην ημέρα, προκειμένου να είναι πιο εύκολο να τα παρακολουθήσουν οι φίλαθλοι της Φόρμουλα Ένα που εργάζονται.

Για τα συγκεκριμένα δοκιμαστικά αλλάζουν οι κανόνες που ισχύουν για τα ελαστικά, καθώς επιτρέπεται μόνο η χρήση της μαλακής γόμας.

Ως αποτέλεσμα, ομάδες και οδηγοί είναι ελεύθεροι να εκκινήσουν στον κυριακάτικο αγώνα με τη γόμα της επιλογής τους και όχι, όπως συμβαίνει στα… συνηθισμένα γκραν πρι, με το ελαστικό, με το οποίο προκρίνονται από το Q2.

Εξαιτίας της αλλαγής στο format του αγώνα, θα διεξαχθούν δύο περίοδοι ελεύθερων δοκιμαστικών στη διάρκεια του τριημέρου, με την κάθε μια εξ αυτών να διαρκεί μια ώρα.

Η πρώτη (FP1) θα λάβει χώρα το απόγευμα της Παρασκευής, με τις ομάδες να μπορούν να χρησιμοποιήσουν δύο από τα 12 σετ ελαστικών που έχουν στη διάθεσή τους για το τριήμερο (σ.σ. παίρνουν ένα σετ λιγότερο, επειδή είναι συνολικά μειωμένη η απόσταση που θα διανύσουν στη διάρκεια του τριημέρου), εκτός από τα σετ που πρέπει να βάλουν στην… άκρη για τα δοκιμαστικά (πέντε σετ μαλακής γόμας) και τον αγώνα της Κυριακής (δύο σετ ελαστικών, ελεύθερης επιλογής). Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών (FP2) οι ομάδες μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα σετ ελαστικών, δικής τους επιλογής.

Εάν το FP1 ή τα δοκιμαστικά της Παρασκευής διεξαχθούν υπό βροχή, οι ομάδες θα πάρουν ένα επιπλέον σετ ενδιάμεσων ελαστικών, αλλά στη συνέχεια θα πρέπει να επιστρέψουν ένα χρησιμοποιημένο σετ πριν από τον αγώνα σπριντ.

Εάν ο αγώνας σπριντ διεξαχθεί υπό βροχή, οι ομάδες μπορούν στη συνέχεια να επιστρέψουν ένα σετ χρησιμοποιημένων ή ενδιάμεσων ελαστικών, προκειμένου να το αντικαταστήσουν με ένα καινούριο σετ.

Υπενθυμίζεται ότι το Sprint Qualifying είναι ένα format που θα διεξαχθεί σε συνολικά τρία γκραν πρι της Φόρμουλα Ένα μέσα στο 2021.

Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί ποιοι θα είναι οι άλλοι δύο αγώνες, ωστόσο θεωρείται ότι «φαβορί» για τη μια θέση είναι η πίστα της Μόντσα, τα χαρακτηριστικά της οποίας προσφέρουν στο Sprint Qualifying τη δυνατότητα να «λάμψει».